Un nou an scolar, acelasi dezastru

An de an exmanele sunt inca o dovada vie ca cee ce semeni vei aduna. Cum elevii sunt din ce in ce mai putin preocupati cu scoala, cu scoala care sa le formeze un viitor nici cei care stau la catedra nu sunt de laudat. Un cerc vicios care cuprinde pe toata lumea si din care nu reusim sa iesim.

Un nou an la exemnul de titularizare scoate in evidenta ca cei care aspira la un post de profesor sunt inca nepregatiti in domeniu. Si totusi incearca, iau nota de trecere si ajung sa educe pe cei care sunt la primii pasi in lumea serioasa insa se arata din ce in ce mai putini interesati de asta. In urma examenului si a centralizarii rezultatelor cifrele nu sunt un motiv de bucurie sub nici o forma.

Rata de promovabilitate la nivel national este doar putin peste 45% insa intr-o nota comparativa cu ceea ce inseamna examenul de bacalaureat rezult o cifra mult mai mica. Desi pentru a putea avea un post de titular se necesita o nota ce trece de 7-la ambele din cele 2 probe, teorie si practica- si cei care au doar o nota de trecere reusesc totusi sa ajunga la catedra ca si suplinitori. Oricum ar fi situatia nu mai este aceeasi bataie pe locuri in lumea in care a fi profesor nu mai are aceeasi prestanta insa nici aceeasi motivare financiara de asemenea.

Ce demonstreaza numerele ca si rezultate ale examenului de titularizare? Scurt si la obiect este o proasta pregatire. Intr-un scurt rezumat cea mai mare rata de promovabilitate a fost inregistrata in Cluj, cu peste 50%, iar la polul opus Mehedinti vine cu cea mai mica rata, de 30%. Si totusi 14.098 dintre cei examinati au obtinut note intre 7 si 10.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce parere ai?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.