Suntem atrasi de lucrurile lucioase, stralucitoare fie ca este vorba de haine sau obiecte de decor, fie ca este vorba de copii sau de adulti. Ai putea crede ca tine de moda insa explicatia este una stiintifica. Si asa cum spun cercetatorii se pare ca o astfel de preferinta este naturala si nu dobandita cu bogatia. Da, ar putea duce cu gandul la pietrele pretioase, ar putea fi ideea de stralucire a aurului de unde si dorinta de a arata ca luxul defineste o persoana.
Explicatia in urma unor studii repetate, asa cum s-a publicat in "Journal of Consumer Psychology", se refera la corelatia cu apa. Cu alte cuvinte asociem stralucirea cu apa si asta face referire la originile umane si la modul in care ne definim ca uman. Sunt instincte pe care le avem, sa ne orientam spre ceea ce avem nevoie, o nevoie innascuta, apa.
In repetatele randuri in care subiectii participanti la studiu au fost legati la ochi si au trebuit sa faca alegeri hartia lucioasa a fost adesea corelata cu un peisaj cu apa. Foarte interesant este ca toata lumea a preferat de fiecare data sa noteze ca fiind placut ochiului acele imagini ce erau printate pe hartie lucioasa decat cea clasica mata. Mai mult decat atat se pare ca cei carora le era sete gandul la apa si la alegerile facute au fost cu mult mai edificatoare.
De fiecare data cand vom alege un lucru stralucitor ne gandim la apa? De fapt de acest lucru nu ne dam seama. Cei mici vad totul ca intr-o poveste cand printesele poarta haine stralucitoare cu pietre, cei mari merg pe idee de eleganta sau chiar opulenta. Insa in subconstient, chiar daca am evoluat atat de mult, ne mentinem pe aceeasi linie de nevoie primordiala, de a asocia totul cu nevoia de apa, necesara de altfel existentei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Tu ce parere ai?
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.