Drumul spre egalitate- cum a evoluat statutul femeii vazut prin ochi publicitari

In anii 60 daca o femeie indraznea sa creada ca este pe aceeasi lungime de unda cu barbatul sau ar fi fost condamnata de intreaga societate. De fapt nu ar fi avut cum sa se intample un astfel de caz. Pana si femeile au crezut pana la un anumit punct ca menirea lor este strict legata de copii, casa, grija fata de sot, la cratita. Asta era normalitatea in care traiau. Asa se defineau pana cand si-au dat seama ca merita si ele un alt statut.

Drumul spre egalitate nu a fost unul scurt. Si nici usor insa castigat cu demnitate. Au inteles ca trebuie sa iti gaseasca si un alt rost. Pana acolo insa au fost un simbol insa privind in urma credem ca nu tocmai in cel mai fericit caz. Si totusi poate si asta a fost o lectie despre cum poate o femeie sa le faca pe toate.

Vazut prin ochi publicitari statutul femeii a fost unul aproape de subordonat fata de barbat. Reclamele tinteau toate spre ideea de buna gospodina, de cat mai buna, spre cum sa faci sa devii femeia ideala. Pusa in ochii strategiei nu suna insa in cel mai flatant mod. Daca pentru un barbat fericit femeile erau indemnate sa cumpere diverse produse cand vine vorba de a fi gospodina se tine cont de nevoia de a satisface poftele asa cum se cade unei doamne. Oricum ar fi fost totul tinea parca de un joc la care task-urile erau musai de indeplinit zilnic.



Din fericire insa totul s-a schimbat, am ajuns in lumea moderna cand femeile pun ele insele mai mult pret pe ce inseamna realizarea, implinirea in viata chiar si cot la cot cu barbatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce parere ai?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.